به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این نشست ضمن ارائه کلیاتی از اقدامات اجرایی پیش رو در پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، موارد مهمی از قبیل اعمال تمهیدات ترافیکی در مقاطع زمانی جمعآوری رمپها و سازه پل فلزی گیشا، جابجایی و رفع معارضات باقی مانده تاسیساتی، رفع معارض فضای سبز و همچنین پیشبینی فضای لازم برای دپوی خاک حجیم حاصل از خاکبرداری زیر دال بررسی شد.
مهندس ایرج معزی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان آنکه روند تکمیل عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، در نتیجه اعمال تمهیدات اخیر مدیریت شهری تسریع شده است، جمعآوری رمپ غرب به شرق پل گیشا به منظور فراهم کردن فضای کارگاهی لازم برای احداث شمعهای باقیمانده زیرگذر را، یکی از ضرورت های عملیات اجرایی پیش رو دانست.
مهندس معزی با تاکید بر این که مدیریت ترافیک در تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه جلالآلاحمد در هر یک از مقاطع زمانی جمع آوری رمپها و برچیدن کل سازه پل از طریق تغییر رفتارهای ترافیکی و پیشبینی و اعلام مسیرهای جایگزین صورت خواهد پذیرفت، هماهنگی دستاندرکاران اجرایی طرح با شهرداریهای مناطق ۲ و ۶ را امری حائز اهمیت دانست و گفت: عملیات اجرایی پروژه در زمان برچیدن رمپها و اعمال تغییرات ترافیکی، میبایست با حداکثر سرعت و توان اجرایی انجام شود.
وی تقاطع بزرگراههای شهید چمران و جلالآلاحمد را از پر رفت و آمدترین تقاطعهای شهر تهران دانست و با یادآوری این نکته که شعاع تاثیرات اعمال تغییرات ترافیکی در این نقطه از شهر بسیار قابل توجه خواهد بود، افزود: هدایت ترافیک در زمان برچیدن رمپها و سازه پل، جز با هماهنگی کامل نهادهای ذیربط، اطلاعرسانی به موقع و مشارکت شهروندان امکانپذیر نخواهد بود.
گفتنی است با بهرهبرداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با ۳ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، جریان عبور و مرور در این تقاطع پرترافیک را به میزان قابل توجهی ساماندهی خواهد کرد.
نظر شما